31/10

SmileyCentral.comI söndags hade vi första frosten hela 0,6 minus de ni!!
Ska gå på sy mässan i helgen med en kusin och köpa lite mera broderi material.
Ett tips till er som gillar broderier: www.dittbroderi.se dom säljer både sina egna broderier (roliga djur och fruktfigurer bl:a) och från olika större firmor dom har ingen katalog utan fins bara på nätet.

Faster: jakten hade säkert gått bättre om du hade varit med, du hade kunnat skrämma fram älgarna åt oss.

Elli: benet är lite bättre men det är jobbigt med jakten att inte kunna gå var som helst men med gåstavarna går det skapligt. Jag söker jobb men har ännu inte hittat något, jag slutar på mitt jobb sista december.

Kajsa: så tråkigt med kaninen jag såg det nyss på din blogg.
Vilken tur ni har som får rusta dit det är den bästa affären som fins har du sett deras blommiga borrmaskiner?

23/10

SmileyCentral.comRegn hela dagen.

har varit i min favorit butik Rusta och köpt disktrasor med älgar och mad hästar. Dom hade alla julsakerna framme redan jag som inte har tagit ner min snöflinga med ljusdiod från sovrumsfönstrt ännu från förra julen, Hade3 tänkt köpa en annan lampa till sovrumsfönstret men jag gillar snöflingan.

har broderat på min björn tavla, den tar tid men blir nog fin. kopplade av med att brodera ett rådjurs kort efter björnen.

Det är mycket snö i Rajastrand nu och där har det snöat mycke hela dagen hörde jag.

jakten

SmileyCentral.com
Mycket bra jakt vecka.

vi hade bra väder och ganska varmt. Långa luncher och mer än hälften kvar av maten (jag som trodde jag hade förlite mat man vet aldrig).

Vi är 5 lag som jagar ihop, en i vårt lag sköt och några fler i de andra lagen. Syrran följde med som vanligt och det är verkligen bra med bärhjälp när man har gåstavarna åxå att hålla reda på och ändå inte kan gå så långt.

Men på tisdag morgon tappade jag bössan hemma när jag skulle låsa dörren, remen till fodralet gick av och fast den föll bara från knähöjd och ner och hade ett nytt vadderat fodral så blev det oturligt nog så att både kikarsiktet och dess fästen gick sönder så det blev till att rusa och innhandla nytt sikte och fästen och iväg och skjuta in bössan. Inte billigt med andra ord.

Det närmsta jag kom en älg var att jag hade en älgko aldeles bredvid mej men utom synhåll, jag hörde henne tydligt när hon stog och lockade på sina kalvar. Såg fåglar och en hel del rådjur.

snart älgjakt

SmileyCentral.comhar börjat packa för jakten på måndag, det är viktigt att packa i tid jag har ju flera kilometer till skogen så man måste ha mycket med sig så man klarar sig hela dagarna: mat, stekpanna, kaffepanna, godis, kakor, vatten, kläder, ved, Skulle behöva större bil tycker jag alltid när det är dags för älgjakten.

söndag

SmileyCentral.com har ätit middag hos syrran kyckling potatis och tzatziki och marängtårta till efterätt jätte gott. bra väder har suttit ute och raspat lite på knivskaftet. hittade ett par maskrosor till lillan som hon käkade upp på en gång.

fredag

så trist fredag och inget på tv, småregn.
lillan sover hon tror det är vinter nu. Sov efter jobbet i morse och nu är jag klarvaken istället som vanligt på fredagar.
Hade en stor spindel i vardagsrummet för några dagar sedan och dödade den med en tidning som jag inte vågar ta bort ifall den äter upp mej. dammsög runt tidningen när jag städade. ska spela lite jaktspel på datan innan jag lägger mej.

SmileyCentral.com